Uvod
Priča o Zippo Manufacturing Company je priča o ljudima, od osnivača, George G. Blaisdell-a, mnogim Zippo zaposlenicima, kupcima i kolekcionarima koji su kreirali našu 80-godišnju povijest. Njihova odanost Zippo-u je napravila stvorila je jednu od američkih velikih tvrtki, jednu sa živom povijesti koja je niže detaljnije opisana.
1930-te
Zippo počinje početkom 1930-ih u Bradford Country Club u Bradfordu u Pensilvaniji. Gospodin Blaisdell gledao je prijatelja kako se nespretno bori kako bi upotrijebio nezgrapni upaljač austrijske proizvodnje. Gospodin Blaisdell napomenuo je da je upaljač dobro radio, čak i na vjetru, zbog jedinstvenog dimnjaka, ali izgled i dizajn bili su neučinkoviti. Za upaljač su za korištenje bile potrebne dvije ruke, a njegova tanka metalna površina lako se savijala.
Krajem 1932. g. Blaisdell je odlučio rekonstruirati austrijski upaljač. Izradio je malo pravokutno kučištei i pričvrstio poklopac šarkom. Sačuvao je dizajn dimnjaka koji je štitio plamen. Rezultat je bio atraktivan upaljač kojim se lako upravljalo jednom rukom. Naziv “Zippo” stvorio je gospodin Blaisdell. Svidio mu se zvuk riječi “patentni zatvarač”, pa je isprobavao varijacije riječi dok se nije zaustavio na “Zippo”, za koji je smatrao da ima “moderan” zvuk.
Novi džepni upaljač prodavan je po 1,95 dolara, a podržalo ga je, sada poznato, bezuvjetno doživotno jamstvo gospodina Blaisdella – “Radi, ili ga popravljamo besplatno.”. Prijava za originalni patent Zippo podnesena je 17. svibnja 1934. a patentni broj 2032695 dodijeljen je 3. ožujka 1936. Prvi džepni upaljač Zippo, proizveden 1933., izložen je u muzeju Zippo / Case u Bradfordu.
Sredinom 30-ih, Kendall Refining Company iz Bradforda, naručila je 500 Zippo upaljača. Smatra se da su ti upaljači prvi upaljači reklamirani i proizdvedeni od tvrtkeZippo i visoko su cijenjene kolekcionarski predmeti.
1940-te
Drugi svjetski rat imao je snažan utjecaj na Zippo. Nakon ulaska Amerike u rat 1941., Zippo je prekinuo proizvodnju upaljača za potrošačka tržišta i svu proizvodnju posvetio američkoj vojsci. Ova inicijativa dovela je do izrade čeličnog upaljača Zippo black crackle završnom obradom. Činjenica da su milioni američkih vojnih osoba ponijeli upaljač u bitku bio je značajan katalizator u uspostavljanju Zippa kao američke ikone u cijelom svijetu. Snabdijevanje vojnog tržišta rezultiralo je potpunim proizvodnim postrojenjem i omogućilo je Zippu da postane financijski jak i učinio ga održivim kompanijom.
1950-te
1. kolovoza 1950. Zippo je izdao svoj drugi patent, broj 2517191. Dizajn upaljača Zippo u osnovi ostaje isti do danas, uz manja poboljšanja.
Sredinom 50-ih, kodovi datuma utisnuti su na dno svakog upaljača u Zippu. Izvorna svrha bila je kontrola kvalitete, ali kodovi su postali neprocjenjivi alat za kolekcionare.
1956. godine Zippo je lansirao Slim upaljač, što je bila glavna prekretnica. Ova malo manja verzija upaljača Zippo dizajnirana je tako da se dopadne ženama, ali na njegovo iznenađenje dopao se i muškarcima.
1960-te
Šezdeseti su koncertni igrači počeli podizati plamen Zippakao pozdrav omiljenim izvođačima, što je gesta kasnije nazvana “trenutkom Zippa”.
1962. godine Zippo je proizveo svoj prvi proizvod koji nije bio upaljač. Čelični džepni metar imao je dizajn koji je sličio čuvenom upaljaču. Ostali predmeti dodavani su i brisani sa linije Zippo od 1960-ih. Mnogi su prije svega bili usmjereni na podjelu promotivnih proizvoda, uključujući privjeske za ključeve, komplete olovki i nalivpera i džepnu svjetiljku ZipLight.
1970-te
Gospodin Blaisdell preminuo je 3. listopada 1978. Ostao je zapomčen ne samo po izumu upaljača Zippo, nego i po svojoj velikodušnosti i ljubaznom duhu. Nakon smrti, posao su naslijedile njegove kćeri, Harriett B. Wick i Sarah B. Dorn.
Tijekom 1970-ih Zippo se počeo širiti na inozemna tržišta.
1980-te
U 1980-im godinama tvrtka je bila u vlasništvu šest članova obitelji Blaisdell, uključujući kćeri gospodina Blaisdella i njihovu djecu.
1990-te
Zippo je 1993. godine stekao tvrtku za pribor za jelo W.R. Case & Sons. Caseova ima dugu povijest od osnivanja 1889. Tvrtka se preselila u Bradford 1905. Caseovi proizvodi su vrhunski su ručno izrađeni noževi, uključujući tradicionalne preklopne džepne noževe i sportske noževe sa fiksnim oštricama, te ograničeno izdanje prigodnih kolekcija i kolekcionarskih predmeta.
Zippo/Case Museum otvoren je u srpnju 1997. Objekt veličine 15.000 kvadratnih stopa uključeje trgovinu i muzer. On je također dom poznate Zippo Repair Clinic, gdje posjetitelji mogu vidjeti postupak popravka upaljača.
2000-te
U jesen 2002. Zippo je dobio registraciju zaštitnog znaka za oblik upaljača Zippo. To je bila glavna prekretnica kako bi se zaštitila marka od krivotvoritelja.
Također početkom 2000-ih Zippo je lansirao prvi višenamjenski upaljač Zippo MPL®, upaljač koji se može ponovo puniti.
2010-te
U veljači 2010. Zippo je kupio robnu marku upaljača Ronson i brand Ronsonol za proizvodnju goriva.
U 2010. tvrtka je predstavila metalni grijač za ruke, lansirajući proizvode Zippo Outdoor. Zippo grijači za ruke koriste Zippo premium tekućinu za upaljače i pružaju stalni izvor topline duži od bilo kojeg drugog proizvoda na tržištu.
Nastavno širenje Zippa na inozemna tržišta, posebno Indiju i Kinu, kao i snažna domaća prodaja doveli su do rekordnih porasta prodaje u 2011. i 2012. godini.
U 2011. godini izbor proizvoda Zippo Outdoor proširio se i uključio komplete za paljenje vatre i upaljače sa savitljivim vratom.
U 2012. godini, tijekom 80. obljetnice, proizvodnja Zippo-a nadmašila je 500 milijuna upaljača.
DANAS
Danas je George B. Duke, unuk gospodina Blaisdella, jedini vlasnik i predsjednik upravnog odbora Zippa. Mark Paup je predsjednik i izvršni direktor tvrtke.
Zippova raznovrsna linija proizvoda i dalje raste, a sada uključuje pribor za upaljače, butanske višenamjenske upaljače, muške i ženske mirise, lifestyle dodatke, naočale i proizvode za ljubitelje otvorenih prostora.
Mnogo je Zippo kolektora širom svijeta. Njihov žar i predanost marki bez premca su. Kako bi poboljšali iskustvo sakupljanja, klubovi kolekcionara Zippo širom svijeta održavaju sastanke i druge događaje tijekom cijele godine.
Tvrtke širom svijeta i dalje koriste Zippo upaljače kao oglašavačko i promotivno sredstvo. Ti upaljači “oglašavači” i dalje su među favoritima kolekcionara.
Možda je jedan od najvećih utjecaja na kolekcionarstvo su Zippove veze s popularnom kulturom, Hollywoodom, Broadwayom i glazbenom industrijom. Upaljač Zippo prikazan je u više od 2000 filmova, pozorišnih predstava i televizijskih emisija. Zippo upaljači “glumili su” u tako raznolikim produkcijama kao što su “Volim Lucy”, “The X-Men” i “Hairspray – the Musical”. Čuveni Zippo “klik” uzorkovan je na pjesmama, a sami su upaljači bili na omotima albuma, tetovirani su na koži rockera i snimanjima Rolling Stonesa
U svijetu u kojem je većina proizvoda jednostavno za jednokratnu upotrebu ili je dostupna s ograničenim jamstvima, Zippo džepni upaljač ostaje potpomognut svojim poznatim doživotnim jamstvom. U više od 85 godina, nitko nikad nije potrošio ni cent na mehanički popravak džepnom upaljača Zippo, bez obzira na njegovu dob i stanje. Džepni upaljač Zippo usađen je u američku kulturu i globalna je ikona trajnosti i pouzdanosti.